Breien voor beginners: elke woensdagavond


Elke woensdagavond helpen we je verder op weg met breien. Het kost 10 euro per keer. Je mag komen zo vaak je wilt. Graag wel van tevoren opgeven. Dan weten we op hoeveel mensen we kunnen rekenen!

Opgeven
 

Je maakt kennis met breien en leert de eerste beginselen, zoals opzetten en patronen lezen. Ook oefen je diverse veel voorkomende steken. 

 

Binnenkort volgen de nieuwe data

 

In deze workshop leer je sokken breien. De eerste les kies je de wol en leer je hoe je het boord van de sok moet opzetten. Je gaat namelijk met vijf breinaalden zonder knop aan de slag! De tweede les leer je alles over het breien van de hiel en de voet. Een tijdrovend klusje. Daarom duurt deze les iets langer dan de andere twee. Tenslotte leer je in de derde les hoe je de tenen breit. Na afloop van de workshop zijn je sokken af. De cursusleidster is Lenie van Rijswijk. De prijs voor 3 lessen is € 35,-

Je kunt je  aanmelden via het contactformulier:

ik schrijf me in voor een workshop breien. 

 

 

Na ontvangst van je mail nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

 

In 2010 hadden we de volgende workshops over dit onderwerp:

Sjaal breien

Deze workshop duurt een avond. Je breit een leuke sjaal van een apart materiaal: Ondas. Het is een van de kwaliteiten uit onze Katiacollectie met een verrassend effect. Op de bol lijkt Ondas op een lint, maar schijn bedriegt. Wanneer je de draad een beetje uit elkaar trekt, komt de ware aard naar voren. De fijnmazige structuur van het 'lint' komt dan tevoorschijn en het lijkt een beetje op een netje. Dat effect krijg je ook tijdens het breien. Je pimpt je sjaal dus tijdens het breien als het ware vanzelf op! Ondas is er in vijf leuke kleurcombinaties. Maar je kunt ook kiezen uit een van de andere kwaliteiten uit onze wintercollectie.

 


terug naar het overzicht

Handwerkwinkel Joli - Schouteneinde 59 - 3297 AS Puttershoek - (078) 6761563 | info@handwerkwinkeljoli.nl